Film reklamowy jest sposobem na przyciągnięcie uwagi klienta, ale i zbudowanie zaufania do marki. Dobrze skonstruowany film reklamowy, angażujący i emocjonujący, przedstawiający interesującą historię, dociera do określonego grona odbiorców i sprawia, że przychodzą oni po więcej.
Jak jednak stworzyć skuteczny film reklamowy? Czym powinna się charakteryzować taka produkcja i czy warto powierzyć jej wykonanie profesjonalistom? Przedstawiamy kilka pomocnych wskazówek.
Skuteczny film reklamowy – jakiej długości?
Długie artykuły, które wymagają co najmniej kilkuminutowego czytania, obecnie nie są zachęcające dla odbiorców. Korzystamy z nich przede wszystkim wtedy, gdy szukamy wiedzy specjalistycznej, na co dzień jednak wolimy to, co proste, krótkie i szybkie. Stąd tak duża popularność tzw. shortsów.
Powinna to być dla nas wskazówka, czego szukają i co najbardziej cenią sobie odbiorcy. Krótka forma jest dużym atutem. Już nawet kilkudziesięciosekundowy film reklamowy jest w stanie przekazać mnóstwo cennych informacji. Łatwiej zapada w pamięć niż długie produkcje. Poza tym, ile razy przypomnimy sobie czas stracony na długich reklamach w telewizji, tyle razy czujemy się zniechęceni. Krótka forma ma zatem ogromne znaczenie.
Profesjonalna produkcja, czy prosta, amatorska, ale rzeczywista koncepcja?
Odbiorcy doceniają coraz bardziej wideo, które przedstawiają rzeczywistość. Nie chcą lukrowanego świata, zakłamania i mnóstwa filtrów. Liczą na szczerość, nawet wtedy, gdy trzeba przekazać coś trudnego, wymagającego, budzącego rozterki moralne czy etyczne. Film reklamowy, który jest przesłodzony, mało realny albo kojarzy się z produkcją o niewielkim stopniu pobudzania emocji czy zmuszania do myślenia, nie zachęca.
Nie chodzi jednak o to, by tworzyć amatorsko, bez żadnych podstaw, bo wtedy łatwo o popełnienie chociażby technicznych błędów, które ważą na efekcie. Muzyka, światło, miejsce nagrywania – te elementy wpływają na spójną i interesującą całość. Można zatem mieć świetną koncepcję, unikalny scenariusz i wszystko zepsuć, źle dobierając nawet pozornie zwykłe detale. Z tego względu dobrze jest zainwestować w usługi profesjonalistów, którzy są w stanie połączyć prosty przekaz z jego skutecznością, z ciekawą i wciągającą formą, nawet jeśli dość skromną. Takie usługi znaleźć można na stronie https://creativestudio.com.pl/.
Reklama, która opowiada historię
Niezależnie od tego, co ma zostać przedstawione, zaprezentowane, zareklamowane, potrzebna jest wciągająca historia. Za jej pomocą można przedstawić niemalże wszystko, zarówno produkty, jak i usługi, również te niszowe czy w pierwszej chwili wydające się być trudnymi do zaprezentowania w sposób wyjątkowy.
Poszukajmy inspiracji, skorzystajmy z usług profesjonalistów i zadbajmy o to, aby film reklamowy spełniał przede wszystkim oczekiwania określonej grupy odbiorców. Wcielmy się w nich, by dostrzec to, co być może nam umknęło, a co wpłynie na zwiększenie zainteresowania przyszłych klientów czy usługobiorców.