Skrytki bankowe to rozwiązanie popularne szczególnie na rynku amerykańskim, ale w Polsce także można z nich korzystać. Decydując się na najem takiej przestrzeni, zapłacisz średnio od kilkudziesięciu złotych miesięcznie do kilku tysięcy złotych za roczny dostęp. A zatem ile realnie kosztuje skrytka bankowa i co wpływa na koszty? Sprawdź!
Na czym polega i ile kosztuje wynajem skrytki bankowej?
Wynajmowanie skrytek bankowych to usługi przeznaczone dla osób prywatnych i przedsiębiorców. Instytucja finansowa udostępnia specjalnie zabezpieczone miejsce w zamian za miesięczną lub roczną opłatę. Koszt wynajęcia takiej skrytki najczęściej mieści się w pułapie do kilkuset złotych rocznie, natomiast ostateczne koszty zawsze poznasz po skontaktowaniu się z bankiem i zapoznaniu z aktualną ofertą.
W praktyce klient po podpisaniu umowy najmu na skrytki bankowe może przechowywać w nich różne wartościowe przedmioty. W większości przypadków na koszty wynajmowania bankowych skrytek pancernych wpływa:
- okres najmu – najczęściej na 12 miesięcy z możliwością przedłużenia,
- polityka cenowa banku – każda instytucja indywidualnie ustala cennik wynajęcia skrytek bankowych,
- rozmiar skrytki – im większa powierzchnia do przechowywania kosztowności, tym wyższe koszty wynajmu.
W Polsce nie wszystkie banki proponują usługi wynajmowania skrytek bankowych. Jeśli szukasz bezpiecznej przestrzeni na kosztowności lub gotówkę, możesz skorzystać ze skrytek w PKO BP, BNP Paribas lub Pekao SA.
A może chcesz mieć pancerną skrytkę w swoim domu? Od teraz masz taką możliwość! Wystarczy, że zajrzysz na https://www.hartmann-tresore.pl/. W Hartmann Tresore znajdziesz sejfy pancerne, które nadają się do bezpiecznego montażu w domu.
Jakie przedmioty można przechowywać w skrytce bankowej?
Skrytki bankowe, takie jak te dostępne na https://www.hartmann-tresore.pl/produkty/skarbce-i-drzwi-pancerne/skrytki-bankowe/lista, pozwalają na wygodne i bezpieczne przechowywanie różnego rodzaju kosztowności i wartościowych przedmiotów. To nie tylko biżuteria, zegarki, kamienie szlachetne i złoto w sztabkach. W takim pancernym schowku pod opieką instytucji finansowej przechowasz także:
- poufne dokumenty,
- papiery wartościowe,
- akty urodzenia i małżeństwa,
- dokumenty biznesowe,
- akcje i obligacje,
- elektroniczne nośniki danych,
- gotówkę (choć nie we wszystkich bankach).
Wszystko, co ma jakąkolwiek wartość i mogłoby zostać skradzione bez odpowiedniej ochrony, warto umieścić sejfie. Skrytki bankowe oczywiście wiążą się z pewnymi ograniczeniami w kontekście przechowywania rzeczy. Ograniczenia stosowane przez banki dotyczą głównie: broni palnej, amunicji, materiałów wybuchowych lub przedmiotów pochodzących z przestępstwa. Jeśli chcesz mieć bezpieczne miejsce np. na broń palną, możesz zainwestować w szafę na broń dostępną w ofercie Hartmann Tresore.
Jak wynająć skrytkę w banku i jaką formę rozliczenia wybrać?
Procedura wynajęcia skrytki bankowej z pancernym zabezpieczeniem nie jest skomplikowana. Na początek skontaktuj się z oddziałem banku, który proponuje takie usługi. Następnie przedstaw swoje potrzeby i porozmawiaj o cenie wynajęcia schowka.
W kolejnym kroku musisz opłacić wymaganą kwotę najmu – miesięcznie lub częściej rocznie. Wtedy od ręki otrzymasz uprawnienia do korzystania ze skrytki pancernej. Możesz też przygotować pełnomocnictwo dla innej osoby. Umieszczanie i wyciąganie przedmiotów ze skrytki odbywa się w ściśle kontrolowanym pomieszczeniu. To bezpieczna metoda pozwalająca na przechowywanie naprawdę wartościowych przedmiotów bez ryzyka kradzieży.
Jakie normy powinny spełniać skrytki bankowe?
Podstawą jest certyfikowany zamek, który powinien być zgodny z normą VDS DIN EN1303. Dodatkowo w Europie skarbce bankowe, w których umieszczane są skrytki depozytowe, powinny być zgodne z normami EN 1143-1 oraz EN 1143-2. To standardy zabezpieczeń przed włamaniami, które dają gwarancję wysokiego poziomu ochrony na wypadek próby włamania.
A może zastanawiasz się nad inwestycją w sejf domowy np. do montażu w ścianie zamiast wynajmu skrytki bankowej? Długoterminowo będzie to z pewnością tańsze rozwiązanie, ponieważ wiąże się z koniecznością poniesienia jednorazowego wydatku. W sejfie możesz przechowywać bezpiecznie wszystkie kosztowności bez żadnych ograniczeń i rocznych kosztów, które mogą przekraczać nawet sporo ponad kilka tysięcy złotych.