Zbywający samochód często zastanawia się jaka forma sprzedaży będzie dla niego bardziej korzystna i wygodniejsza, czy sprzedaż osobista, czy za pośrednictwem komisu samochodowego. Obydwa rozwiązania mają swoje plusy i minusy. Warto je poznać, aby uzyskać pełną satysfakcję z przebiegu i sfinalizowania transakcji.
Koszty i prowizje
Niekiedy osoba zbywająca samochód, rezygnuje ze sprzedaży auta w komisie ze względu na marżę od sprzedaży, jaką pobiera pośrednik. Czy warto? Jeśli sprzedający chce samodzielnie przygotować ofertę, rozpowszechnić ją, kontaktować się z potencjalnymi nabywcami i przeprowadzić wszystkie czynności związane ze sprzedażą, to nic nie stoi na przeszkodzie. Decydując się na sprzedaż samochodu w komisie, całą procedurą sprzedaży zajmują się profesjonaliści, od przygotowania oferty, aż po sfinalizowanie transakcji.
Czas to pieniądz
Wydawać by się mogło, że sprzedaż samochodu to szybka i łatwa transakcja. Kto już sprzedawał, ten wie, że wcale tak nie jest. Samochodów używanych jest na rynku dość dużo. Trzeba zatem poświęcić sporo czasu na takie wyeksponowanie swojego auta, żeby oferta trafiła do jak najszerszego segmentu potencjalnych nabywców, następnie przyciągnąć ich uwagę i doprowadzić do sfinalizowania transakcji. Jest to koszt utraconych korzyści, jakie sprzedający mógłby osiągnąć poświęcając ten czas na inne aktywności lub po prostu na wypoczynek.
Zaangażowanie w sprzedaż samochodu
Pasjonaci motoryzacji zwykle sami chcą zająć się sprzedażą własnego samochodu. Wymaga to jednak z ich strony dużego zaangażowania. Szybszym i prostszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy pośrednika i sprzedaż samochodu w komisie lub sprzedaż samochodu do komisu. AutoSearch w Warszawie zajmuje się profesjonalnym doradztwem w transakcjach kupna-sprzedaży samochodu oraz świadczy usługi kupna i sprzedaży, a oprócz tego gwarantuje maksymalizację zysku.
Techniki negocjacyjne
Ustalenie ceny za samochód to jedno, a uzyskanie jej od nabywcy to drugie. Niekiedy sprzedający ustalają zbyt wysoką cenę, przekonani o takiej właśnie wartości swojego samochodu. Nie można się zatem dziwić, jeśli wystawione na sprzedaż auto, nie znajduje zainteresowania nabywcy. Inna sytuacja to taka, kiedy sprzedający ustala cenę, ale kupujący z łatwością ją obniża, doszukując się drobnych mankamentów.
Decydując się na sprzedaż auta w komisie, zbywający pojazd ustala oczekiwaną cenę, a rolą pracownika komisu samochodowego jest jej uzyskanie. Warto zdać się w tej kwestii na fachowców, ponieważ mając duże doświadczenie w przeprowadzaniu transakcji kupna-sprzedaży samochodu posiadają umiejętność negocjowania.
Orientacja w branży motoryzacyjnej
Dla większości użytkowników pojazdu, samochód jest podstawowym środkiem transportu lub narzędziem pracy. Samochód ma więc zaspokoić podstawowe potrzeby kierowcy i zapewnić bezpieczną, komfortową jazdę. O ile wybierając samochód, użytkownik kieruje się swoimi preferencjami, to generalnie jego orientacja w branży motoryzacyjnej nie jest wszechstronna. Warto zatem zdać się na profesjonalną pomoc pracowników komisu samochodowego. Indywidualne podejście do klienta, pełna dyspozycyjność pracowników AutoSearch oraz kompleksowa realizacja zleceń to atuty, które przemawiają za sprzedażą samochodu w komisie.